Jak poinformowała w piątek GDDKiA, budowa mostu w Sandomierzu wchodzi w nowy etap. „Dzisiaj zamontowane zostały stalowe elementy, dzięki którym konstrukcja przęsła między podporą czwartą a piątą została połączona i jest już dobrze widoczna zarówno od strony północnej, jak i południowej” – przekazała w piątek Małgorzata Pawelec-Buras rzeczniczka kieleckiego oddział GDDKiA.
Konstrukcja stalowa jednego przęsła waży ok. 650 ton. Most będzie miał docelowo pięć przęseł. Rzeczniczka zaznaczyła, że prace są realizowane mimo zimowej przerwy kontraktowej. Jeśli warunki atmosferyczne będą sprzyjały, montaż konstrukcji będzie kontynuowany.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Przebudowa starego mostu przez Wisłę w Sandomierzu jest realizowana w systemie projektuj i buduj od 2021 roku.
Docelowo przeprawa przez Wisłę w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik - Sandomierz - Stalowa Wola - Przemyśl, komunikującej Świętokrzyskie z Podkarpaciem, będzie dwujezdniowa. W tym celu w 2011 roku został wybudowany nowy most, biegnący równolegle do starego obiektu. Stara 70-letnia przeprawa została wyłączona z ruchu ze względu na zły stan techniczny w 2013 roku; od tej pory ruch pojazdów odbywa się jezdnym obiektem w obu kierunkach.
Budowa nowego mostu o długości ok. 460 m potrwa do końca 2024 roku. Wykonawcą robót jest firma Intop z Tarnobrzega. Koszt inwestycji to ok. 70 mln zł. Pieniądze pochodzą z budżetu państwa.(PAP)
Autor: Wiktor Dziarmaga
wdz/ skr/