Kard. Müller: Jan Paweł II był wielkim obrońcą człowieka
W przypadające dzisiaj wspomnienie liturgiczne św. Jana Pawła II, porannej Mszy św. przy jego grobie przewodniczył Kard. Gerhard Ludwig Müller, homilię wygłosił ks. Tomasz Trafny z Dykasterii ds. Kultury i Edukacji. W rozmowie z Radiem Watykańskim, były prefekt Kongregacji Nauki Wiary stwierdził, że w całkowicie zasłużony sposób Jana Pawła II można nazwać „Wielkim”. Cały Kościół, wszyscy wierni potwierdzili jego świętość wołając: „Santo subito”. To pochodziło od Ducha Świętego.
Krzysztof Ołdakowski SJ /vaticannews /Watykan (KAI)
Dlatego - zdaniem niemieckiego purpurata - należy zachować pamięć o wielkim papieżu w wymiarze liturgicznym, intelektualnym oraz teologicznym. Sam kard. Müller został mianowany przez Jana Pawła II biskupem Ratyzbony i przez wiele lat spotykał go w ramach prac Międzynarodowej Komisji Teologicznej. Celebrował z nim Msze Święte i słuchał jego homilii. Uważa go za jednego z największych papieży w historii. Jego encykliki, orędzia oraz sama obecność przekazują nam wielkie świadectwo wiary chrześcijańskiej.
„On powiedział: człowiek jest drogą Kościoła. To nie ma nic wspólnego z antropocentryzmem. Dzisiaj, w czasach posthumanizmu, wręcz antyhumanizmu, które widzimy np. w wielkich potęgach politycznych, Kościół jest głównym obrońcą człowieka. Te potęgi polityczne często są nieludzkie i nie mają żadnego szacunku dla człowieka, poświęcają życie mężczyzn, kobiet i dzieci dla swojej wizji politycznej. Człowiek jest natomiast kimś znacznie większym – podkreślił kard. Müller. - Jest stworzony na obraz Boży, na podobieństwo samego Boga. Człowiek jest celem i sensem stworzenia, nie jak głoszą niektóre idee polityczne, teorie oraz praktyki finansowe czy ekonomiczne. Człowiek jest celem i zamysłem Boga. Jeden konkretny człowiek jest wart więcej niż cały kosmos“ - podkreślił prefekt Kongregacji Nauki Wiary.
Kardynał Gerhard Müller, wybitny teolog i były prefekt Kongregacji Nauki Wiary, w swojej książce „Cud nieśmiertelności” spogląda na kontrowersje związane są z obietnicą życia wiecznego. Co nastąpi po naszej śmierci? Kto może trafić do czyśćca lub piekła? Jak będzie wyglądał sąd ostateczny? Przeczytaj premierowo fragment z książki Kardynała, która stanowić będzie cenną wskazówkę dla katolików.
Krzyż i zmartwychwstanie Chrystusa uwolniły ludzi zarówno od grzechu Adama, jak i od jego następstwa – wiecznej śmierci. Zasługi męki Chrystusa spływają na nas za pośrednictwem sakramentów. Przez chrzest i pokutę (oraz namaszczenie chorych) dokonuje się odpuszczenie winy grzechu oraz wiecznych (ale nie wszystkich doczesnych) kar za grzechy. Człowiek nawiązuje nadprzyrodzoną relację z Bogiem i w łasce sakramentów otrzymuje zadatek przyszłej chwały. Dopiero na końcu czasów, gdy Chrystus swoją mocą wskrzesi wszystkich zmarłych, ludzie w pełni doświadczą skutków zmartwychwstania w postaci zwycięstwa nad śmiercią, która jest karą za grzechy. Choć nasz umysł sam z siebie nie potrafi wysnuć wniosku o prawdziwości zmartwychwstania, to jednak może go uznać na podstawie argumentacji wychodzącej od istnienia człowieka i sensu jego egzystencji. Zgodnie z zamysłem Stwórcy dusza ludzka została stworzona jako nieśmiertelna. Jest ona zasadą istnienia człowieka jako stworzenia, urzeczywistnia jego jedność duchowo- cielesną oraz określa dyspozycję duchowej i wolnej natury człowieka do otrzymania nadprzyrodzonej łaski.
Św. Franciszku, naucz nas nie tyle szukać pociechy, co
pociechę dawać, nie tyle szukać zrozumienia, co rozumieć, nie tyle
szukać miłości, co kochać!
Wszechmogący, wieczny Boże, któryś przez Jednorodzonego Syna
Swego światłem Ewangelii dusze nasze oświecił i na drogę życia wprowadził,
daj nam przez zasługi św. Ojca Franciszka, najdoskonalszego naśladowcy
i miłośnika Jezusa Chrystusa, abyśmy przygotowując się do uroczystości
tegoż świętego Patriarchy, duchem ewangelicznym głęboko się przejęli,
a przez to zasłużyli na wysłuchanie próśb naszych, które pokornie
u stóp Twego Majestatu składamy. Amen.
Każda niedziela, każda niedzielna Eucharystia niesie ze sobą przygotowany przez Kościół do rozważań fragment Pisma Świętego – odpowiednio dobrane czytania ze Starego i Nowego Testamentu. Teksty czytań na kolejne niedziele w rozmowie z Aleksandrą Mieczyńską rozważa abp Andrzej Przybylski.
Tak mówi Pan wszechmogący: «Biada beztroskim na Syjonie i dufnym na górze Samarii. Leżą na łożach z kości słoniowej i wylegują się na dywanach; jedzą oni jagnięta z trzody i cielęta ze środka obory. Improwizują na strunach harfy i jak Dawid wynajdują instrumenty muzyczne. Piją czaszami wino i najlepszym olejkiem się namaszczają, a nic się nie martwią upadkiem domu Józefa. Dlatego teraz ich poprowadzę na czele wygnańców, i zniknie krzykliwe grono hulaków».
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.