Karta Dużej Rodziny na stałe zadomowiła się w świadomości wszystkich Polaków i w portfelach rodzin wielodzietnych. Jest już obecna w skali ogólnokrajowej od 8 lat. W programie KDR uczestniczy na chwile obecną ponad 12 tysięcy przedsiębiorców. Karta jest honorowana w około 30 tysiącach punktów, a z jej dobrodziejstwa (choć warto podkreślić, że raczej z życzliwości właśnie przedsiębiorców) korzystają ponad 3 miliony posiadaczy KDR. To osoby, które założyły lub wywodzą się z rodzin, w których jest co najmniej trójka dzieci.
Od 6 lat pozyskiwaniem partnerów Karty Dużej Rodziny zajmuje się Związek Dużych Rodzin Trzy Plus. Można powiedzieć, że w tym czasie właśnie nastąpiła eksplozja przyrostu punktów, w których można skorzystać ze zniżek na KDR. Co roku na zaproszenie do tego projektu pozytywnie odpowiadało co najmniej 2 tysiące podmiotów, nawet w niepewnym okresie pandemii. W obecnym roku jest podobnie, choć z całą pewnością nie należy on do łatwych – zarówno dla rodzin wielodzietnych, jak i przedsiębiorców. Tym bardziej cieszy, że udało się zachęcić do przystąpienia takie firmy jak Carrefour, Kaufland, Lidl Polska, które udzielają zniżek do 10% dla posiadaczy KDR, czy firmę CCC, w której sieci wybrany asortyment można zakupić z kartą z 5% upustem. Do programu w tym roku przystąpiły tez między innymi: Emel, Interferie oraz Elbest (spółki Polskiego Holdingu Hotelowego), Centrum Usług Logistycznych, NKD a ogólna pula punktów honorujących KDR zwiększyła się o prawie 2 tysiące w stosunku do końca roku ubiegłego. Po raz kolejny potwierdza się zasada, że „trudne czasy tworzą silnych ludzi, a silni ludzie tworzą dobre czasy”. I tak wielu tych „silnych” partnerów KDR, mimo wymagających warunków ekonomicznych, nie wycofuje się ze wsparcia dużych rodzin, choć czasami zmuszeni są do zmniejszenia oferowanych zniżek.