Spory szum rozległ się w Europie po tym, jak kambodżańskie władze wprowadziły ograniczenia dla działających w tym kraju grup religijnych. Dwie najważniejsze regulacje to zakaz nagabywania w domach i skłaniania do konwersji przekupstwem. Prawo nie dotyczy tylko buddystów, którzy stanowią 95 procent mieszkańców Kambodży.
Europejskie agencje szeroko pisały o naruszeniu wolności wyznania i niemal o powrocie do dawnego terroru. Zdziwienie więc ogarnia, gdy w serwisie informacyjnym katolików w Kambodży „The Catholic Church in Cambodia” czyta się, że wspólnocie katolickiej takie prawo nie przeszkadza.
Okazuje się, że jest ono skierowane przede wszystkim przeciw ewangelikalnym sektom, które swą działalność opierają na chodzeniu od domu do domu. Nierzadko także oferują np. bezpłatne kursy angielskiego, niedwuznacznie sugerując jednocześnie przejście na chrześcijaństwo. - Część grup chrześcijańskich przesadza - komentują katolicy, którzy podkreślają, że szanują wolność religijną. Prowadzą szkoły, dzieła charytatywne zarezerwowane dla potrzebującego człowieka, któremu nie patrzy się w metrykę, sprawdzając, jakiego jest wyznania. Ks. Enrique Figaredo, prefekt apostolski w Battambang, podkreślił jednoznacznie, że nowe prawo nie jest wymierzone w działalność Kościoła katolickiego. - Nigdy nie przymuszamy nikogo, żeby był katolikiem. Część pracowników w naszych misjach nie należy do Kościoła i nie robimy z tego tragedii. Kładziemy nacisk na dobrą współpracę z wyznawcami innych religii, szczególnie z naszymi braćmi buddystami - dodał hiszpański jezuita.
Ok. 7000 osób wzięło udział w 21. „Marszu dla życia”, który odbył się 20 września jednocześnie w Berlinie i Kolonii. Ogólnokrajowa manifestacja Federalnego Stowarzyszenia Prawa do Życia (BVL) jest jednym z najważniejszych wydarzeń ruchu na rzecz ochrony życia. Chrześcijanie różnych wyznań dali wyraźny sygnał na rzecz ochrony życia ludzkiego - od narodzin do naturalnej śmierci.
W Berlinie marsz rozpoczął się w tym roku po raz pierwszy na placu przed dworcem głównym, a nie jak zwykle przy Bramie Brandenburskiej. Wśród uczestników byli biskup Regensburga Rudolf Voderholzer, biskup pomocniczy Berlina Matthias Heinrich, a także liczni księża, siostry zakonne i inni przedstawiciele Kościoła. Według danych organizatorów przez stolicę przeszło około 4000 osób. W Kolonii w pokojowej demonstracji wzięło udział około 3000 osób. W tym samym czasie w Zurychu odbył się pierwszy „Marsz dla Życia” w Szwajcarii.
W czytaniu, które pochodzi z Księgi Amosa, prorok nawiązuje do realiów społecznych w jego czasach, czyli w VIII wieku przed Chrystusem. Mimo że upłynęło ponad 2700 lat, nauczanie to wcale nie straciło na aktualności, bo wciąż istnieje bezlitosne wyzyskiwanie biednych przez bogaczy.
Znamienne, że chodzi o bogaczy, którzy są religijni, ale zachowując dni święte, z niecierpliwością wyczekują ich końca, aby mogli wrócić do niesprawiedliwych praktyk, takich jak fałszowanie miar i wag. Najbardziej bezwzględni posuwają się o wiele dalej: „Będziemy kupować biednego za srebro, a ubogiego za parę sandałów, i plewy pszeniczne będziemy sprzedawać”.
Książka podsumowująca jedną z najważniejszych prezydentur w dziejach III RP.
W publikacji „To ja, Andrzej Duda” były prezydent ujawnia kulisy decyzji i wydarzeń, które zaważyły na losach Polski i Europy. Bez upiększeń i cenzury pisze o tym, co przez dziesięć lat piastowania najważniejszego urzędu państwowego go spotkało i jakimi kryteriami kierował się przy prezydenckich wyborach. To lektura, która przybliża nam jedną z najbardziej udanych i przełomowych prezydentur, a zarazem zapis ważnych momentów historii najnowszej naszego państwa i Europy.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.