Kampania wyborcza rozkręciła się na dobre. Pretendenci do urzędu prezydenta RP spotykają się z wyborcami, a ich zaplecza prowadzą szerokie badania społeczne. Zadanie stawiane przed ekspertami jest proste: doradzić kandydatom, jak mogą zdobyć większe poparcie. Osiągnięcie tego celu jest jednak trudne, zwłaszcza jeśli pod uwagę weźmie się ustalenia neuronauk. Dowodzą one, że opinie w tak ważnych kwestiach, jak np. bezpieczeństwo, prawa obywatelskie czy imigracja, mogą mieć swoje źródło w strukturach mózgu. I to on kieruje reakcją na dostarczone informacje, a nie tylko je odbiera.
Mózg i polityka
Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego badali, jak mózg reaguje na obrazy związane z symbolami politycznymi. Okazało się, że te same przekazy aktywują inne obszary mózgu u osób o poglądach prawicowych niż u zwolenników lewicy. U tych ostatnich zauważono większą aktywność kory przedczołowej i ciała migdałowatego, związanych z przetwarzaniem informacji społecznych i empatią. Z kolei u osób o poglądach prawicowych aktywowały się mocniej kora czołowa i układ limbiczny, odpowiedzialne za podejmowanie decyzji i ocenę zagrożeń.
Pomóż w rozwoju naszego portalu