W wigilię Święta Miłosierdzia Bożego do Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Sokołowie Podlaskim przybyli członkowie Kół Różańcowych, aby dziękować Panu Bogu za to święto, ustanowione przez św. Jana Pawła II.
W tutejszej świątyni znajduje się obraz Jezusa Miłosiernego, przywieziony z Wilna w 1939 r. przez ówczesnego proboszcza ks. Stanisława Joszta i umieszczony w kościele św. Rocha. Mimo zbombardowania miasta przez Sowietów w 1944 r., kościół ocalał.
Skupienie modlitewne, krótkim wstępem, rozpoczął ks. kan. Roman Kowerdziej, duszpasterz Wspólnot Maryjnych. Później wikariusz parafii konkatedralnej, ks. Daniel Plewka poprowadził Drogę Światła – nabożeństwo oparte na rozważaniu opisanych w Ewangeliach 14. spotkań Pana Jezusa z Apostołami oraz uczniami, po Jego zmartwychwstaniu. Miejsca spotkań-stacji zaznaczał niesiony krzyż z czerwoną stułą i zapalony Paschał.
Kolejny punkt programu, to konferencja Św. Jan Paweł II apostołem Bożego Miłosierdzia, którą wygłosił dziekan drohiczyński ks. kan. Wiesław Niemyjski. Na wstępie przedstawił swój pierwszy kontakt z Koronką do Bożego Miłosierdzia – „dziwną modlitwą odmawianą przez starsze panie” – jak wówczas sądził. Dopiero po wstąpieniu do seminarium i poznaniu autora tej modlitwy, zrozumiałem jak wielki to dar dany nam przez Boga – mówił. Dalej ks. Wiesław przybliżył nam rolę Ojca Świętego Jana Pawła II, mającego wpływ na prawidłowe odczytanie zapisków Dzienniczka Siostry Faustyny, przypomniał również o uzdrowieniach: kobiety chorej na obrzęk limfatyczny i polskiego księdza nieuleczalnie chorego na lewą komorę serca – uznanych za cuda, niezbędnych do wyniesienia na ołtarze Siostry Faustyny. Kanonizacja odbyła się 30 kwietnia 2000 r. i w tym dniu nasz papież ogłosił pierwszą niedzielę po Zmartwychwstaniu, Świętem Miłosierdzia Bożego dla całego Kościoła. Konferencja została zakończona modlitwą z IX dnia Nowenny do Miłosierdzia Bożego.
Po krótkiej przerwie rozpoczęła się Eucharystia w koncelebrze, której przewodniczył bp Piotr Sawczuk. W homilii biskup nawiązując do Ewangelii, przywołał na wstępie postać św. Tomasza – „Tomasz to święty na nasze czasy, bo dzisiejsi ludzie mają coraz więcej problemów z wiarą, swoje uproszczenia i wątpliwości”. Dalej natomiast, podając przykłady, przypomniał o najbardziej miłosiernej miłości Boga do człowieka, a którą mamy możliwość poznawać dzięki zapiskom św. s. Faustyny i nauczaniu papieża Jana Pawła II.
Na koniec przystąpiliśmy do modlitwy różańcowej, którą prowadził ks. Roman. Tajemnice części światła – wprowadzonej 16 października 2002 r., przeplatane były krótkimi filmikami z wizyt naszego papieża w Polsce.
Podkreślić należy, że dzięki posłudze „niestrudzonych szafarzy Miłosierdzia Bożego”, wielu penitentów miało możliwość odnaleźć pokój i radość, i utwierdzić się w przekonaniu, że „ Bóg jest zawsze miłosierny”.
Pod takim hasłem został przeprowadzony konkurs dla uczniów szkół specjalnych. Finał X edycji odbył się 10 maja w Zespole Szkół Specjalnych im. Jana Pawła II w Sokołowie Podlaskim.
Spotkanie poprowadziła dyrektor szkoły Beata Biernat. Ks. kan. Krzysztof Mielnicki – dyrektor Wydziału Katechezy i Szkolnictwa Katolickiego Kurii Diecezjalnej w Drohiczynie przypomniał cele, jakie przyświecały konkursowi. Uczestnicy mieli okazję zobaczyć prezentację multimedialną ukazującą dziesięcioletnią tradycję konkursu oraz część artystyczną w wykonaniu uczniów pod kierunkiem nauczycieli i wychowawców. Słowem i piosenką artyści ukazywali wartość czynienia dobra w różnych sytuacjach życiowych.
Serce Jezusa, rozkoszy wszystkich świętych… To już ostatnie wezwanie litanii i ostatnie nasze czerwcowe rozważanie. Kryje ono w sobie tak wiele treści!
Serce Jezusa, zjednoczenie z Nim na wieczność będzie… rozkoszą. Może nas dziwić nieco użycie tego słowa, które kojarzy nam się przede wszystkim ze sferą zmysłową. Niech więc nas zdziwi. Ma nam bowiem uzmysłowić (sic!), że zbawienie, którego pragniemy, nie będzie tylko „moralnym zwycięstwem”, ale ostatecznym i całkowitym uszczęśliwieniem nas całych. Będzie spełnieniem i nasyceniem wszystkich naszych pragnień i tęsknot. Zjednoczenie z Jezusem „usatysfakcjonuje” nas we wszystkich wymiarach i aspektach naszego człowieczeństwa. Nie tylko duchowo, moralnie czy intelektualnie. Na dodatek – ponieważ Bóg jest nieskończony – nie będzie to „satysfakcja” jednorazowa. Świetnie ujął to C.S. Lewis, fragmenty powieści którego przytoczyliśmy wczoraj, kiedy w zakończeniu sagi, opisując egzystencję zbawionych, „refrenem” swojego opowiadania uczynił wezwanie: „Dalej wzwyż i dalej w głąb!”, sugerując wyraźnie czytelnikowi, że egzystencja ta nie ma w sobie nic statycznego, ale jest niekończącą się podróżą we wciąż przyspieszającym tempie w głąb tego, co Dobre, Prawdziwe i Piękne.
Wysyłając swych uczniów na misje, Jezus daje im szczegółowe wskazania, jak powinni postępować. Właśnie w ramach tzw. Mowy Misyjnej pojawia się nakaz: „Gdy do jakiego domu wejdziecie, mówcie: Pokój temu domowi” (Łk 10,5). Jaką treść podsuwał Jezus pod pojęcie „pokoju”? Zapewne w Ewangelii pisanej po grecku dopatrywać się można tu nie tylko myśli judaistycznej, a więc środowiska życia Jezusa, ale także konotacji greckich, a może nawet rzymskich.
Eirene, grecka bogini pokoju, przedstawiana była z rogiem obfitości, z którego rozdawała swe bogactwa. W niektórych wyobrażeniach towarzyszy jej Pluton symbolizujący dobrobyt, a stąd już niedaleko do utożsamienia pokoju ze spokojem. Zgoła inaczej ów pokój widzieli mieszkańcy Brytanii. Tacyt, w biografii swojego teścia Gnejusza Juliusza Agrykoli, zarządcy Brytanii w latach 77-84 po Chr., zamieścił mowę Kalgakusa, brytyjskiego dowódcy. Mówca niezbyt pochlebnie wypowiada się o Rzymianach: „Grabieżcy świata, kiedy im wszystko pustoszącym ziemi nie stało, przeszukują morze; chciwi, jeżeli nieprzyjaciel jest zamożny, żądni sławy, jeżeli jest biedny; ani Wschód, ani Zachód nie zdołałby ich nasycić; jedyni wśród wszystkich ludzi tak bogactw, jak i niedostatków z równą pożądają namiętnością. Grabić, mordować, porywać nazywają fałszywym mianem panowania, a skoro pustynię uczynią – pokoju” (Tacyt, Żywot Juliusza Agrykoli).
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.