Kilkanaście zespołów muzycznych i teatralnych zostało laureatami II Białołęckiego Betlejem, czyli konkursu bożonarodzeniowego, który zakończył się 19 stycznia w parafii Narodzenia Najświętszej Maryi
Panny w Warszawie-Płudach.
Koncert finałowy laureatów poprzedziły tygodniowe przesłuchania konkursowe. W ich trakcie wystąpiło 8 teatrów i ponad 30 solistów oraz zespołów muzycznych (wokalnych, wokalno-instrumentalnych i chóralnych),
skupiających dzieci, młodzież i dorosłych. Uczestnicy pochodzili z Warszawy i okolic. Organizatorzy stworzyli w tym roku dwie kategorie wykonawcze: muzyczną i teatralną. W kategorii muzycznej wykonawca
prezentował 3 utwory kolędowe, w tym obowiązkowo W żłobie leży. Zespół teatralny prezentował natomiast przedstawienie związane z tematyką Bożego Narodzenia, nie dłuższe niż 1 godzina. Występy oceniały
dwa trzyosobowe profesjonalne składy jurorów: w kategorii teatralnej: Tomasz Służewski, Jacek Bereżański i Karina Kunkiewicz, a w kategorii muzycznej: Stanisław Kuczewski, Jerzy Sznajder i Magdalena Siedlacka.
W kategorii muzycznej, w grupie dziecięcej, laureatami zostali: I miejsce ex aequo wokalny zespół dziecięcy "Gong" z Domu Kultury "Rakowiec" i zespół wokalny "Ziarenko" z Bemowa, II miejsce zespół
"Studio 12" ze Społecznej Szkoły Podstawowej nr 12 w Wesołej. W grupie młodzieżowej I miejsce zajął chór "Skowronki" ze Szkoły Podstawowej w Otwocku-Mlądzu, II miejsca nie przyznano, a III miejsce przypadło
scholi "Emmanuel" z parafii Nawrócenia św. Pawła na Grochowie. W kategorii dorosłych I miejsce otrzymał kameralny chór "Signum" Towarzystwa Muzycznego im. Edwina Kowalika w Warszawie, II miejsce przyznano
natomiast chórowi "Cantores Misericordiae" z parafii Miłosierdzia Bożego w Ząbkach, a III miejsce zajęli chórzyści z parafii św. Wincentego na Targówku. Wśród solistów wyróżniono: Dagmarę Głowacką oraz
zespół solistów - seniorów "Melomani" z Klubu Ikar na Okęciu za kolędę patriotyczną Do Betlejem, choć rzecz trudna, przyszły wszystkie dzieci z Bródna. Za najbardziej urzekające wykonanie kolędy obowiązkowej
W żłobie leży wyróżniono chór "Signum".
W kategorii teatralnej, w grupie młodszej, I nagrodę otrzymał teatr dziecięcy "Pinokio" z Domu Kultury "Zacisze". Wyróżnienie w tej grupie otrzymał zespół teatralny ze Szkoły Podstawowej w Wiśniewie.
W grupie starszej przyznano dwa wyróżnienia. Otrzymała je wspólnota młodzieży z parafii Matki Bożej Różańcowej w Warszawie oraz młodzież z Gimnazjum nr 4. Przyznano również nagrody indywidualne. Wyróżnienie
za rolę Lucyfera otrzymała Basia Lipińska z Teatru "Pinokio", a za rolę Kasi wyróżniono Katarzynę Berlińską z Gimnazjum nr 4.
- Nasz konkurs w swoich założeniach ma umożliwiać prezentację i krzewienie wartości związanych ze świętami Bożego Narodzenia. Chcemy ocalić od zapomnienia piękną tradycję kolędowania, a także stworzyć
okazję do spotkania, wymiany doświadczeń i integracji dla grup muzycznych działających w różnych środowiskach. Uważam, że tegoroczna impreza udała się znakomicie - mówi Bartłomiej Włodkowski, organizator
Białołęckiego Betlejem.
Wspomnienie bł. Bernardyny Jabłońskiej - duchowej córki św. Brata Alberta
KAI /Red.
pl.wikipedia.org
Prawdziwym przełomem w życiu bł. Bernardyny okazało się spotkanie z Bratem Albertem. „Tęskniła do życia w kontemplacji i Pan wypełnił jej pragnienie w sposób, którego się nie spodziewała, bo jej życie upłynęło na ciężkiej pracy wśród bezdomnych, zranionych przez życie, nędzarzy. To w nich odkrywała twarz umiłowanego Nauczyciela i z miłości do Niego pragnęła dawać, wiecznie dawać” - mówił o bł. Bernardynie bp Damian Muskus.
Według niego, jej życie i posługa najsłabszym są świadectwem, że wielkie dzieła miłości rodzą się „z patrzenia na Jezusa, z nieustannego bycia z Nim, słuchania Go i uczenia się Jego stylu”. Stwierdził, że siostry albertynki „w cichości zmieniają świat, zaprowadzając w jego najciemniejszych zakamarkach ewangeliczne reguły dobra, miłości i całkowitego oddania Jezusowi”.
W świecie, który zdaje się pędzić na oślep ku kolejnym rewolucjom moralnym, głos papieża Leona XIV brzmi jak grom z jasnego nieba. „Uważam za wysoce nieprawdopodobne, przynajmniej w najbliższej przyszłości, aby doktryna Kościoła dotycząca seksualności i małżeństwa uległa zmianie” – deklaruje w swojej nowej biografii „Leon XIV: obywatel świata, misjonarz XXI wieku”.
Te słowa są nie tylko kotwicą dla wiernych, ale i wyraźnym sygnałem: Kościół nie ugnie się pod presją zmieniających się mód. I choć ton papieża pozostaje spokojny, jego przesłanie jest wyraźne. Leon XIV mówi jasno. W dwóch długich, trzygodzinnych wywiadach, przeprowadzonych w malowniczym Castel Gandolfo i w watykańskim apartamencie na Piazza Sant’Uffizio, papież z odwagą mierzy się z tematami, które rozpalają emocje i dzielą Kościół. Kwestie związane z osobami LGBTQ+? Owszem, są gorące, ale Ojciec Święty nie zamierza iść na kompromis z doktryną. Podążając śladem Franciszka, powtarza jego „todos, todos, todos” – „wszyscy, wszyscy, wszyscy” są zaproszeni do Kościoła. Ale nie łudźmy się: to zaproszenie nie oznacza przyklepania każdego stylu życia. „Każdy jest dzieckiem Bożym” – mówi papież Leon XIV – ale Kościół nie będzie zmieniał swoich fundamentów, by przypodobać się światu.
Chór Cantate Deo podczas jubileuszowego koncertu w kościele Chrystusa Króla w Dzierżoniowie – dyryguje Tadeusz Krupnik
W niedzielę 21 września, parafia Chrystusa Króla w Dzierżoniowie wypełniła się nie tylko modlitwą, lecz także muzyką. Podczas uroczystej Mszy świętej, sprawowanej przez proboszcza ks. kan. Krzysztofa Ambrożeja w intencji chóru Cantate Deo, świętowano trzy dekady istnienia zespołu. A że jubileusze lubią łączyć wspomnienia z teraźniejszością – nie zabrakło zarówno wdzięczności wobec pionierów, jak i nadziei na przyszłość.
Historia chóru sięga przełomu lat 1995/96, gdy organista Tadeusz Ostrowski, z inicjatywy ówczesnego proboszcza, ks. kan. Józefa Kani, powołał do życia zespół śpiewaczy. Po śmierci założyciela pałeczkę dyrygenta przejął Tadeusz Krupnik, który prowadzi chór do dziś. Na przestrzeni trzydziestu lat przez szeregi Cantate Deo przewinęło się ponad 90 osób, a śpiew chóru towarzyszył nie tylko parafialnym uroczystościom, ale także licznym wydarzeniom w diecezji świdnickiej i poza jej granicami.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.