Reklama

Aspekty

To nasza diecezja

Nie zawsze widoczna posługa

Niedziela zielonogórsko-gorzowska 43/2022, str. VII

[ TEMATY ]

kancelaria

Ks. Rafał Witkowski

Praca kancelaryjna to ciekawe zajęcie, pożyteczne dla parafii

Praca kancelaryjna to ciekawe zajęcie, pożyteczne dla parafii

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Ks. Rafał Witkowski: Od wielu lat pomaga Pani w kancelarii parafii św. Józefa Oblubieńca w Zielonej Górze. Wiele osób nie wie, jak wygląda współpraca w biurze parafialnym. Czy może Pani przybliżyć, na czym polega ta pomoc?

Pola Kuleczka: Jest to przede wszystkim uzgodniony z księdzem proboszczem zakres obowiązków, na który składa się m.in. wypełnianie dokumentów kancelaryjnych związanych z niektórymi sakramentami: zawiadomień o zawarciu małżeństwa, dokonywanie adnotacji o bierzmowaniu, zawarciu małżeństwa oraz pogrzebach, prowadzenie niektórych ksiąg parafialnych. Prowadzę również duplikat księgi małżeństw i zgonów. Z każdej parafii należy co jakiś czas przekazać do archiwum diecezjalnego kopie podstawowych ksiąg parafialnych w celu zabezpieczenia informacji o przyjętych sakramentach. Prowadzę także kronikę parafialną, w której dokumentuję ważne wydarzenia dotyczące naszego Józefowego Wieczernika, np. odpusty, rekolekcje, procesje Bożego Ciała, wizyty okolicznościowe, błogosławienie tornistrów czy spotkania grup parafialnych. Moja pomoc polega na fotografowaniu, następnie wybieraniu zdjęć do kroniki i dodaniu krótkiej informacji o wydarzeniu.

Jakie są owoce współpracy w biurze parafialnym? I co Pani to daje?

Uważam, że warto się angażować w prace dotyczące swojej parafii. Daje to wiele satysfakcji, pomaga człowiekowi lepiej zrozumieć potrzeby innych oraz daje możliwość pochylenia się nad tym, co nie zawsze jest widoczne gołym okiem. Praca kancelaryjna, choć dla wielu niedostrzegalna, jest konkretnym wkładem we wspólnotę parafialną. Każdy człowiek może włączyć się w dzieło lepszego funkcjonowania własnej parafii i podzielić się charyzmatem, którym go Pan Bóg obdarzył. Mogą to być umiejętności, uzdolnienia, predyspozycje, chęć pomocy i wiele, wiele innych…

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2022-10-18 13:28

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Brama wjazdowa do Kancelarii Prezydenta została zniszczona

Brama wjazdowa do Kancelarii Prezydenta została doszczętnie zniszczona. Wjechał w nią kierowca ciężarówki podczas manewru cofania.

-Kierowca cofał i zawadził górną częścią burty ciężarówki o bramę — powiedział Polsat News świadek zdarzenia. Zdjęcia pojawiły się także na Twitterze.

CZYTAJ DALEJ

FOTORELACJA: Lednica 2000

2024-06-02 10:33

[ TEMATY ]

Lednica 2000

Siewcy Lednicy

Karol Porwich/Niedziela

Około 18 tys. osób wzięło udział w XXVIII Ogólnopolskim Spotkaniu Młodych LEDNICA 2000 organizowanym na Polach Lednickich. Byliśmy tam!

CZYTAJ DALEJ

Kurs chorału gregoriańskiego dla każdego

2024-06-02 20:04

Magdalena Lewandowska

Uczestnicy ubiegłorocznego kursu podczas Requiem za papieża Benedykta XVI.

Uczestnicy ubiegłorocznego kursu podczas Requiem za papieża Benedykta XVI.

Już po raz trzeci we Wrocławiu odbędzie się Kurs Chorału Gregoriańskiego.

Potrwa od 14 do 20 lipca i ma bardzo bogaty program wypełniony próbami śpiewu, wykładami i licznymi celebracjami liturgicznymi. Msze św. sprawowane będą po łacinie naprzemiennie w zwyczajnej formie rytu rzymskiego (posoborowej) oraz w formie nadzwyczajnej (tzw. Mszy trydenckiej) i odbywać się będą w różnych kościołach Ostrowa Tumskiego i okolic. – Zawsze też sprawujemy Requiem – w tym roku uczynimy to w intencji księcia Henryka Probusa w kolegiacie Świętego Krzyża. Świątynia (obecnie służąca Duszpasterstwu Tradycji Łacińskiej) jest historycznie związana z tym władcą – wyjaśnia Łukasz Czartowski, inicjator kursu i prezes zarządu Fundacji Lumen de Lumine, która jest głównym organizatorem wydarzenia.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję