Reklama

Niedziela Podlaska

Budować na skale Chrystusowej

Chcemy dziękować za rolników, za ich rodziny, za polskie gospodarstwa, za łąki i pola. Za zebrane ziarna i za wypiekany z nich chleb, za miłość ludzi rozumiejących swoją pracę jako służbę na rzecz bliźnich – powiedział bp Piotr Sawczuk na dożynkach w Ciechanowcu.

Niedziela podlaska 38/2021, str. IV

[ TEMATY ]

rolnictwo

dożynki

Monika Kanabrodzka/Niedziela

Liturgii przewodniczył bp Piotr Sawczuk

Liturgii przewodniczył bp Piotr Sawczuk

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Tegoroczna diecezjalna uroczystość dziękczynienia za plony 11 września rozpoczęła się od programu modlitewnego, przygotowanego przez ks. Romana Kowerdzieja, diecezjalnego duszpasterza wspólnot Maryjnych. Ksiądz Tadeusz Kryński, proboszcz i dziekan ciechanowiecki, przywitał duchownych i wiernych, natomiast Eugeniusz Święcki, burmistrz Ciechanowca wraz z Dorotą Łapiak, dyrektor Muzeum Rolnictwa w Ciechanowcu przywitali władze rządowe, samorządowe, rolników, przedsiębiorców oraz delegacje. Mszy św. przewodniczył i słowo Boże wygłosił bp Piotr Sawczuk. – My chcemy budować na skale Chrystusowej Ewangelii i na skale polskiej tradycji. Piękne wieńce, wykonane z wielką starannością i artystycznym talentem obrazują pracowitość naszych rolników, ale i to, że ich serca wyrywają się ku Panu – zauważył. Starostwie dożynek Agata i Tadeusz Kocowie poprosili o poświęcenie wieńców i ziarna siewnego. Procesyjnie przed ołtarzem stawiły się delegacje z sześćdziesięcioma trzema wieńcami, które poświęcił bp Sawczuk. Na zakończenie wszyscy podzielili się chlebem. Najpiękniejszymi okazały się wieńce z parafii św. Jana Chrzciciela w Czerwonce i parafii św. Józefa i św. Antoniego w Boćkach. Uroczystość zakończył poczęstunek.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2021-09-13 18:30

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Serce uczynić twierdzą

Kilka tysięcy pątników przybyło 15 sierpnia do Rokitna. Już od rana sznur samochodów i autokarów szczelnie wypełniał drogi z Międzyrzecza, Przytocznej i Skwierzyny. Wierni przybyli na uroczystość Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny, czyli Najświętszej Maryi Panny z Rokitna. To patronalne święto diecezji zielonogórsko-gorzowskiej oraz główny odpust w sanktuarium. Tradycyjnie w tym dniu wspólnota diecezjalna obchodzi również dziękczynienie za plony.

CZYTAJ DALEJ

37 lat temu w Lesie Kabackim rozbił się samolot Ił-62M „Tadeusz Kościuszko”

2024-05-09 07:29

[ TEMATY ]

lotnictwo

samolot

pl.wikipedia.org

Ił-62 w starych barwach PLL LOT (1978)

Ił-62 w starych barwach PLL LOT (1978)

37 lat temu, 9 maja 1987 r., w warszawskim Lesie Kabackim doszło do największej katastrofy w dziejach polskiego lotnictwa cywilnego. Zginęły 183 osoby - wszystkie, które znajdowały się na pokładzie. Katastrofa ponownie obnażyła dramatyczny stan bezpieczeństwa lotnictwa w krajach komunistycznych.

W drugiej połowie lat pięćdziesiątych po obu stronach żelaznej kurtyny trwały prace nad rozwojem samolotów odrzutowych dalekiego zasięgu. Jedną z pierwszych konstrukcji tego typu był sowiecki Iljuszyn Ił-62. Przeznaczony dla maksymalnie 195 pasażerów odrzutowiec został wprowadzony do służby w liniach Aerofłot w 1967 r. Wykorzystywano go do lotów transkontynentalnych oraz krajowych na najdalszych trasach, m.in. z Moskwy do Chabarowska i Władywostoku. W kolejnych latach wprowadzono zmodernizowaną wersję „M” z cichszymi silnikami. Iły i podobne do nich brytyjskie Vickersy VC10 (struktury były na tyle zbliżone, że podejrzewano Sowietów o kradzież technologii) charakteryzowały się wyjątkową konstrukcją. Obie maszyny posiadały aż cztery silniki na ogonie. W przypadku dużej awarii, np. pożaru jednego z silników, wszystkie pozostałe były narażone na szybkie zniszczenie.

CZYTAJ DALEJ

37 lat temu w Lesie Kabackim rozbił się samolot Ił-62M „Tadeusz Kościuszko”

2024-05-09 07:29

[ TEMATY ]

lotnictwo

samolot

pl.wikipedia.org

Ił-62 w starych barwach PLL LOT (1978)

Ił-62 w starych barwach PLL LOT (1978)

37 lat temu, 9 maja 1987 r., w warszawskim Lesie Kabackim doszło do największej katastrofy w dziejach polskiego lotnictwa cywilnego. Zginęły 183 osoby - wszystkie, które znajdowały się na pokładzie. Katastrofa ponownie obnażyła dramatyczny stan bezpieczeństwa lotnictwa w krajach komunistycznych.

W drugiej połowie lat pięćdziesiątych po obu stronach żelaznej kurtyny trwały prace nad rozwojem samolotów odrzutowych dalekiego zasięgu. Jedną z pierwszych konstrukcji tego typu był sowiecki Iljuszyn Ił-62. Przeznaczony dla maksymalnie 195 pasażerów odrzutowiec został wprowadzony do służby w liniach Aerofłot w 1967 r. Wykorzystywano go do lotów transkontynentalnych oraz krajowych na najdalszych trasach, m.in. z Moskwy do Chabarowska i Władywostoku. W kolejnych latach wprowadzono zmodernizowaną wersję „M” z cichszymi silnikami. Iły i podobne do nich brytyjskie Vickersy VC10 (struktury były na tyle zbliżone, że podejrzewano Sowietów o kradzież technologii) charakteryzowały się wyjątkową konstrukcją. Obie maszyny posiadały aż cztery silniki na ogonie. W przypadku dużej awarii, np. pożaru jednego z silników, wszystkie pozostałe były narażone na szybkie zniszczenie.

CZYTAJ DALEJ
Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję